Parafia Rzymskokatolicka w Brzeźnie Lęborskim

WYCIECZKA DO GDAŃSKA

Naszą wakacyjną wyprawę do Gdańska rozpoczęliśmy we wtorkowy ranek, 10 lipca. Najpierw udaliśmy się na Półwysep Westerplatte. W miejscu, gdzie rozpoczęła się II wojna światowa, wysłuchaliśmy interesującej opowieści przewodnika p. Marka Formeli i zapaliliśmy znicz na cmentarzu poległych w 1939 r. polskich żołnierzy. Stamtąd przeszliśmy pod Pomnik Obrońców Wybrzeża, mijając po drodze koszary i wartownię. Z Westerplatte połynęliśmy statkiem stylizowanym na XVII - wieczny galeon, który zacumował w Gdańsku na Motławie w pobliżu Starówki. W czasie rejsu mogliśmy poczuć ducha historii, podziwiając gotyckie bramy wodne, największy dźwig portowy średniowiecznej Europy – Żuraw i inne obiekty. Następnie udaliśmy się do Bazyliki św. Brygidy. Tutaj zachwycił nas imponujący bursztynowy ołtarz. Kolejnym puntem na trasie naszej wyprawy było zwiedzanie największego ceglanego, gotyckiego kościoła na świecie – Bazyliki Mariackiej, nazywanej ,,Koroną Gdańska”. Naszą uwagę zwrócił tutaj m.in.: ołtarz główny i zegar astronomiczny. Z punktu widokowego kościoła mogliśmy podziwiać piękną panoramę Gdańska. Spacerując ulicą Mariacką i Długim Targiem zachwycaliśmy się bogato zdobionymi kamienicami gdańskich kupców, podziwialiśmy Ratusz oraz jeden z symboli Gdańska – Fontannę Neptuna. Naszą wycieczkę zakończyliśmy w Hewelianum – niezwykłym centrum nauki, które świetnie łączy edukację z rekreacją. To była wspaniała wycieczka! Dziękujemy pomysłodawcom, organizatorom i sponsorom naszej parafialnej akcji wakacyjnej: Wójtowi Gminy Łęczyce, Parafialnemu Zespołowi Caritas oraz Ks. Proboszczowi Wojciechowi Czajkowskiemu.